Αναζήτηση για

Στην ενότητα


Επιλέξτε γράμμα
Αναζήτηση όρου

Έτος    
1914-2014: H εκατονταετηρίδα του ν. 146/1914 ως αφορμή για νομοθετική μεταρρύθμιση;
Ευθυμίου Αιμιλία, Δικηγόρος Καβάλας -Μ.Δ.Ε. στο Δίκαιο προστασίας καταναλωτή

Το τρέχον έτος ο ν. 146/1914 για τον αθέμιτο ανταγωνισμό ολοκληρώνει έναν αιώνα εφαρμογής του στις εμπορικές συναλλαγές. Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχει εκφρασθεί έντονα από τη θεωρία η αναγκαιότητα νομοθετικής μεταρρύθμισης του ελληνικού δικαίου του αθέμιτου ανταγωνισμού, ο Έλληνας νομοθέτης δείχνει να κωφεύει και να εμμένει στο δυισμό του δικαίου, διατηρώντας σε παράλληλη ισχύ το ν. 146/1914 και το ν. 2251/1994 για την προστασία του καταναλωτή, οι οποίοι, στο πεδίο της διαφήμισης, εν μέρει επικαλύπτονται και τέμνονται μεταξύ τους. Μάλιστα, η επιλογή του νομοθέτη να μεταφέρει στο ν. 2251/1994 τις ρυθμίσεις για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές της Οδηγίας 2005/29 και τις ρυθμίσεις για τη συγκριτική διαφήμιση της Οδηγίας 2006/114,  ενέτεινε τα ερμηνευτικά προβλήματα του παρελθόντος ως προς τη σχέση μεταξύ των δύο νόμων. Την παρούσα χρονική στιγμή, η προοπτική αναθεώρησης της Οδηγίας 2006/114 φαίνεται, ότι ίσως αποτελέσει μία νέα ευκαιρία για το ελληνικό δίκαιο, να συμβαδίσει με τη σύγχρονη διαφημιστική πραγματικότητα και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Στην παρούσα μελέτη, με αφορμή την εκατονταετηρίδα του ν. 146/1914, προτείνεται η ενοποίηση του διασπασμένου ελληνικού δικαίου της παραπλανητικής και συγκριτικής διαφήμισης και η θέσπιση ενός εκσυγχρονισμένου δικαίου του αθέμιτου ανταγωνισμού, το οποίο θα πρέπει όχι μόνο να είναι εναρμονισμένο με το ευρωπαϊκό κανονιστικό του περιβάλλον, αλλά και να ρυθμίζει με ενιαίο, συνεκτικό και ισότιμο τρόπο τόσο τον οριζόντιο (σχέσεις B2B), όσο και τον κάθετο άξονα (σχέσεις B2C) της αγοράς.


Η ως άνω μελέτη δημοσιεύθηκε σε ΧρΙΔ 2014, 712